سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Are you on the level with bahador

زَن از زادن است و زِندگی نیز از زن است .

دُختر از ریشه « دوغ » است که در میان مردمان آریایی به معنی« شیر « بوده و ریشه  واژه ی دختر « دوغ دَر » بوده به معنی « شیر دوش » زیرا در جامعه کهن ایران باستان کار اصلی او شیر دوشیدن بود . به  daughter  در انگلیسی توجه کنید . واژه daughter  نیز همین دختر است .  gh در انگلیس کهن تلفظی مانند تلفظ آلمانی آن داشته و  « خ » گفته می شده.در اوستا این واژه به صورت دوغْــذَر  doogh thar  و در پهلوی دوخت .

دوغ در در اثر فرسایش کلمه به دختر تبدیل شد . آمده است.

اما پسر ، « پوسْتْ دَر » بوده . کار کندن پوست جانوران بر عهده پسران بود و آنان چنین نامیده شدند.

پوست در،  به پسر تبدیل شده است .در پارسی باستان puthra   پوثرَ  و در پهلوی  پوسَـر  و پوهر  و در هند باستان پسورَ است  

در بسیاری از گویشهای کردی از جمله  کردی فهلوی ( فَیلی ) هنوز پسوند « دَر » به کار می رود . مانند « نان دَر » که به معنی « کسی است که وظیفه ی غذا دادن به خانواده و اطرافیانش را بر عهده دارد .»

حرف « پـِ » در « پدر » از پاییدن است . پدر یعنی پاینده کسی که می پاید . کسی که مراقب خانواده اش است و آنان را می پاید .پدر در اصل پایدر یا پادر بوده است . جالب است که تلفظ « فاذر » در انگلیسی بیشتر به « پادَر » شبیه است تا تلفظ «پدر» !

خواهر ( خواهَر )از ریشه «خواه » است یعنی آنکه خواهان خانواده و آسایش آن است . خواه + ــَر  یا ــار  در اوستا خواهر به صورت خْـوَنــگْـهَر آمده است . 

بَرادر نیز در اصل بَرا + در است . یعنی کسی که برای ما کار انجام می دهد. یعنی کار انجام دهنده برای ما  و برای آسایش ما .

« مادر » یعنی « پدید آورنده ی ما » .

 

 


ارسال شده در توسط بهادر پرتون

به آدرس زیر رفته وهوش خود را محک بزنیدوااااای

http://www.funous.com/pic/13860902_ConcentrationTest.htm


ارسال شده در توسط بهادر پرتون

راز اول: قدرت مرطوب کننده
«اگر فقط قدرت خرید یک محصول بهداشتی را دارید، یک مرطوب‌کننده خوب و مناسب بخرید.» دکتر روانارین، استاد دانشگاه نیویورک و رییس انجمن جراحان پوست آمریکا، پس از این توصیه می‌گوید: «گاهی وقت‌ها پوست شما تنها چیزی که لازم دارد، یک مرطوب‌کننده مناسب و یک شوینده ملایم است. پوست وقتی خشک است، چروک‌ها را بیشتر و واضح‌تر نشان می‌دهد و باعث می شود آدم پیرتر به نظر برسد.»
به نظر بیشتر متخصصان پوست، اگر شما 20 تا 30 ساله باشید، مرطوب‌کننده‌ها می‌توانند از پوست شما در مقابل پیری زودرس محافظت کنند. در این سن و سال، مرطوب‌کننده‌ها قادرند جایگزین بسیاری از محصولات بهداشتی و محافظتی پوست شوند.

 مرطوب‌کننده خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
دکتر چارلز کراچ فیلد، استاد دانشگاه پزشکی مینه‌سوتا و متخصص پوست، در پاسخ به این سوال می‌گوید: «مرطوب‌کننده‌ها محصولاتی هستند که با داشتن ترکیبات مفید برای پوست، در تامین رطوبت مورد نیاز به پوست کمک می‌کنند. این‌که چه مرطوب‌کننده‌ای برای شما مناسب‌تر است، به مشخصات پوستتان بستگی دارد. اگر پوستتان معمولی یا خشک است، بهتراست از مرطوب‌کننده‌های حاوی آلفاهیدروکسی‌اسید استفاده کنید که در تولید رطوبت بیشتر به پوست کمک می‌کنند.»
 
دکتر کراچ فیلد همچنین توصیه می‌کند که مرطوب‌کننده‌ها را وقتی روی پوست‌تان بمالید که پوست‌تان کمی مرطوب است؛ چون این کار موجب می‌شود رطوبت در داخل پوست‌تان محبوس نشود.بنا به توصیه او، اگر پوست شما خیلی خشک باشد، باید از محصولاتی استفاده کنید که با روش امولسیون کیسه‌ای تهیه شده‌اند. در این تکنیک،‌ سلول‌های میکروسکوپی جایگزین لایه‌های رطوبت می‌شوند و با آبی که به تدریج در طول روز آزاد می‌کنند، پوست را مرطوب نگه می‌دارند.
اگر پوست شما چرب است، توصیه می‌شود دنبال یک مرطوب‌کننده ملایم باشید و به هیچ وجه، استفاده از آن را پشت گوش نیندازید؛ چون به گفته دکتر کراچ فیلد، چربی اصلا رطوبت‌بخش نیست و حتی اگر پوست شما دارای چربی اضافی باشد، این چربی جایگزین رطوبت نخواهد شد.
راز دوم:آرایش و مدل مویتان را لااقل هر 2 سال یک‌بار عوض کنید
اگر آخرین باری که مدل مو و آرایش خودتان را تغییر داده‌اید، به خاطر نمی‌آورید، وقتش رسیده که سراغ نزدیک‌ترین سالن زیبایی که می‌شناسید، بروید.
نیک چیویز، کارشناس مو در بلورلی هیلز، می‌گوید: «تصویر شما که شامل مدل مو و آرایش‌تان است، باید حداقل هر 2 سال یک بار تغییر کند. با تغییر دادن مدل مو و آرایشتان، جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسید.» اگر زمان زیادی است که دست به چنین تغییراتی در ظاهرتان نزده‌اید، از مشاوران زیبایی و چهره‌پردازی در موسسه یا آرایشگاه مورد اعتمادتان کمک بگیرید. اگر حوصله مشاوره ندارید، به فروشگاه‌های عرضه‌کننده کلاه‌گیس مراجعه کنید. این یک راه حل سریع، آسان و بامزه برای تجربه و انتخاب مدل جدید مو است.
راز سوم: حتما ضدآفتاب بزنید
قبل از آن‌که سراغ جراحی‌‌های زیبایی بروید و پیش از آن‌که پول فراوانی برای کِرِم‌های ضدچروک هزینه کنید و خلاصه قبل از هر اقدام دیگری، بهتر است از ضدآفتاب استفاده کنید.همه ما کم ‌و بیش از تاثیر ضدآفتاب در کاهش خطر سرطان پوست آگاهیم. ولی آیا شما می‌دانستید که ضدآفتاب، یک راز بزرگ زیبایی است که می‌تواند پوست را جوان‌تر نشان بدهد؟
کارشناسان می‌گویند ضدآفتاب علاوه بر آن‌که مانع ورود تشعشعات خطرناک خورشید به پوست می‌شود، از تاثیر آفتاب در پیر کردن پوست هم جلوگیری می‌کند.
 
براساس تحقیقات آکادمی پوست آمریکا، حتی چند دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید، اگر به‌طور مرتب و روزانه و بدون استفاده از ضدآفتاب باشد، موجب ایجاد تغییرات فاحشی در پوست می‌شود؛ که نه فقط چین و چروک زودهنگام، بلکه لک و چین و چروک و شلی پوست را هم به دنبال خواهد داشت. پس چاره چیست؟
 متخصصان پوست می‌گویند ضدآفتاب می‌تواند پوست را در مقابل اشعه‌های خطرناک خورشید محافظت کند. به این ترتیب، اگر شما حتی ساعات طولانی را در فضای آزاد سپری کنید، تاثیر آفتاب روی پوستتان کمتر ظاهر می‌شود.
 دکتر کراچ فیلد توصیه می‌کند از ضدآفتاب‌هایی استفاده کنید که دارای اس‌پی اف (
SPF) 15 به بالا باشند و اگر قرار است مدت زمانی نامشخص و طولانی در معرض مستقیم نور خورشید باشید، هر 2 ساعت یک‌ بار ضدآفتاب بزنید؛ چون نور خورشید باعث از بین رفتن تاثیر کِرِم‌های ضدآفتاب می‌شود.
 راه‌حل دیگر برای کسانی که مدت زمانی طولانی در معرض تابش مستقیم نورخورشید هستند، این است که ضدآفتاب را پیش از هر گونه آرایشی روی پوست بمالند و بعد، برای محافظت بیشتر، کِرِم پودر سبک و نیمه‌شفافی را روی ضدآفتاب اضافه کنند. در ساخت اغلب این کِرِم‌‌ پودرها هم از ضدآفتاب استفاده شده است.

راز چهارم: پوستتان را زیاد نشویید
اگر به شستشوی مکرر پوست خود عادت دارید، بهتر است این عادت را تغییر دهید. متخصصان پوست می‌گویند یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن پوستی زیبا، استفاده از یک پاک‌کننده ملایم و کاربرد اندک و محدود آن است.دکتر کراچ فیلد در این باره می‌گوید: «اگرچه بیشتر افراد علاقه دارند روزی چند بار پوست خودشان را شستشو بدهند، اما شستشوی زیاد نه تنها کمکی به پوست نمی‌کند، بلکه اگر از شوینده‌های سختی مانند صابون استفاده شود،‌ به پوست آسیب خواهد رساند.»شستن بیش از 2 بار در روز، باعث از بین رفتن محافظ‌های طبیعی پوست می‌شود که در حفظ سلامت پوست، نقش عمده‌ای دارند. به گفته دکتر کراچ فیلد، وقتی پوشش‌های طبیعی پوست از بین بروند، پوست خشک خواهد شد و این به معنی ترک خوردن، پوسته‌پوسته شدن،‌ به خارش افتادن، سوختن و... پوست است؛ و در نتیجه، پوست پیرتر به نظر خواهد رسید.
 
راه‌حل پیشنهادی پزشکان این است که پوست خود را بیشتر از 2 بار در روز نشویید و پاک‌کننده خود را به دقت انتخاب کنید.

راز پنجم: وسایل مناسب
هالی موروینی، گریمور مشهود هالیوود، می‌گوید: «استفاده از قلم‌موهای مناسب، کلید رسیدن به ظاهری مطلوب است.» برای این استاد چهره‌پردازی، وسایل به اندازه محصولات مهم‌اند.قلم‌ها باید نرم و ملایم باشند و در عین حال، استحکام لازم برای جابه‌جا کردن مواد روی سطح پوست را هم داشته باشند. از نظر متخصصان، اگر قلم مو را داخل سایه فرو ببرید و پیش از برخورد با پوست، رنگ‌ها بریزد؛ قلم مویتان قلم‌ موی خوبی‌نیست.
موروینی درباره خرید قلم موی مناسب می‌گوید: «اگر نمی‌دانید چه بخرید، بروید سراغ مارک‌های تجاری شناخته‌شده تا دچار اشتباه نشوید.فراموش نکنید قلم‌های مناسب همان‌طور که کار آرایش را بسیار ساده می‌کنند، باعث می‌شوند آرایش خانم‌ها حرفه‌ای‌تر به نظر برسد.»


ارسال شده در توسط بهادر پرتون

همیشه و در همه ادوار کسانی بوده اند که با خوش فکری و ارائه ایده ای بکر و تازه نقطه عطفی در عصر و زمانه خود بوده اند. حال می خواهیم به بررسی کوتاهی بپردازیم از کسانی که با طرح و ایده های خود گامهای مثبت و اساسی در وب و اینترنت برداشته اند:

1. لری پیج و سرگئی برین (موسسین شرکت گوگل)

این دو نفر بیش از همه به موتور های جستجو و ارائه خدمات رایگان به کاربران تاثیر گذار بودند و در واقع امروزه واژه جستجو یا Search مترادف شده است با گوگل. این دونفر در زمان دانشجویی سنگ بنای گوگل را در سال ???? گذاشتند و در مدت کوتاهی توانستند با ایده های بکر و خلاقانه غول جستجوگر اینترنتی آن زمان یعنی یاهو را به زانو در آوردند.

2. دیوید فیلو و جری یانگ (موسسین شرکت یاهو)

این دو هم دانشجوی دانشگاه استنفورد بودند و در زمان دانشجویی سایت راهنمای جری برای شبکه جهانی وب را راه اندازی کردند که متشکل بود از لیست وب سایت ها جهت دسترسی کاربران به آن که با استقبال از آن جرقه ساخت موتور جستجو و ایجاد یاهو به ذهنشان متبادر گردید.

3. بیل گیتس (خالق و مالک مایکروسافت)

ویلیام هنری بیل گیتس سوم یکی از بزرگ ترین ثروتمندان و شناخته شده ترین فرد در حوزه رایانه های شخصی است. وی با ارائه نسخه های مختلف ویندوز برنده بلامنازع این حوزه گشت و از این راه ثروت هنگفتی بدست آورد. یکی از خصوصیات اخلاقی بیل گیتس تاسیس بنیادهای خیرخواهانه به همراه همسر خود می باشد. بیل گیتس کبیر ?? سال متوالی ثروتمندتین فرد جهان بود.

4. استیو پل جابز (موسس اپل)

استیو جابز بنیانگذار و رییس شرکت اپل و مدیر عامل سابق شرکت پیکسار را بیشتر با نماد یک سیب می شناسند. این فرد برجسته در زمینه فناوری های نوین، اپل را در سال ???? میلادی به همراه ووزنیاک جهت تولید رایانه های شخصی ایجاد نمود و مورد اقبال قرار گرفت. امروزه آی پد، کامپیوتر های مک و مینی مک، آیفون و غیره که محصول کمپانی اپل است عاشقان و طرفداران بیشماری را در سرتاسر جهان دارد بطوریکه با ارائه آیفون ?، مردم برای خرید آن ساعت ها در صف بوده اند. در حال حاضر استیو جابز علاوه بر ریاست اپل، سهامدار عمده و عضو هئیت مدیره کمپانی عظیم والت دیزنی هم می باشد.

5. مارک زوکربرگ (فیس بوک)

خالق فیس بوک را می توان جوانترین و خوش فکرترین نوجوان در عرصه وب نامید. او که اکنون ?? ساله است در زمانی که دانشجوی دانشگاه هاروارد بود، در سن ?? سالگی در سال ????، فیس بوک را برای ارتباط با دوستانش ایجاد کرد و امروزه فیس بوک به راحتی توانست جای شبکه اجتماعی مای اسپیس را بگیرد و یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار در کل جهان می باشد.


ارسال شده در توسط بهادر پرتون

2

. کوین روز (دیگ)

خالق سایت معروف و محبوب سوشیال بوکمارکینگ، Digg را در سال ???? پایه ریزی و راه اندازی کرد و علاوه بر آن مجری موفق TechTV و موسس سایت های Pownce و Revision3 نیز می باشد.

7. برام کوهن (بیت تورنت)

برام کوهن، توسعه دهنده و موسس و نیز مولف شبکه های پیر تو پیر ها (P2P) و نیز پروتکل بیت تورنته. در سال ???? او کارش را در شرکت MojoNation به خاطر کار بر روی بیت تورنت ترک کرد سپس شرکت بیت تورنت را ثبت کرد و شروع به کار کرد.

8. جیمی ولز (خالق ویکی پدیا)

ایده ویکی از سال ???? با ولز بود و بدون هیچ پشتوانه ای آن را دنبال می کرد و پیش نمایش از آن ارائه داد که همگان قادر به ویرایش آن بودند. وی که ابتدا دانشنامه خود را با نام Nupedia راه اندازی کرده بود با تلفیق آن با نرم افزار ویکی به ویکی پدیا و دانشنامه امروزی تبدیل کرد که امروزه یکی از بزرگترین دانشنامه های جهان می باشد.

9. پی یر امیدیار (موسس سایت Ebay)

یک ایرانی تاثیر گذار در زمینه وب و حراجی آنلاین. پی یر امیدیار به همراه همسر خود پم سایت ای بی را راه اندازی کرد که امروزه ارزش ebay بالغ بر ? میلیارد دلار است. امیدیار در سال ???? و زمانی که ?? سال داشت کد منبع آن را نوشت و قرار بود نام این سایت را echobay.com گذارد ولی بدلیل ثبت این دامنه ebay.com را برگزید.

10. چاد هرلی و استیو چن (یوتیوب)

چاد هرلی ?? ساله و استیو چن ?? ساله تحول بزرگی را در صنعت به اشتراک گذاری ویدیوئی در وب ایجاد کردند. این تاثیر چنان شگرف بود که گوگل را مجاب کرد تا مبلع یک میلیارد و ??? میلیون دلار جهت تصاحب آن به صاحبان یوتیوب بپردازد و اکنون از زیر مجموعه های گوگل محسوب بیاید و صاحبان آن را طی مدتی کوتاه به میلیاردرهایی تبدیل نماید.  

11. جف پرسون بزوس (مالک و موسس آمازون)

آمازون.کام سایت حراجی کتاب و حراجی آنلاین و رقیبی برای ebay است که به ناگاه دارای رشد چشمگیری شد.

12. شاون فنینگ (نپستر)

نپستر اولین پلاتفرم اشتراک peer-to-peer است که شاون در زمانی که دانشجوی دانشگاه بود بر روی آن کار کرد و در زمینه موسیقی و اشتراک گذاری آن جهشی عظیم یافت اما بنابر حکم دادگاه و عدم رعایت کپی رایت مسدود شد.

13. جک دورسی (موسس توییتر)

اولین ایده ایجاد میکروبلاگینگ به ذهن جک دورسی خطور کرد و نتیجه آن شد سرویس محبوب توییتر که در اغلب زمینه ها و برای امورات گوناگون از آن بهره می جویند. جک دورسی که یک مهندس و بازرگان است در سن ?? سالگی توییتر را راه اندازی کرد.

14. مت مولنگ (وردپرس)

مت بزرگ در حالیکه تنها ?? سال سن داشت هسته اولیه پلتفرم وبلاگ نویسی وردپرس را نوشت و برای تمرکز بر روی وردپرس در سن ?? سالگی از CNET کناره گیری کرد. مت مولنگ علاوه بر تاسیس و اداره وردپرس، اکیسمت و اتوماتیک را هم دارد. امروزه بلاگرهای زیادی در دنیا هستند که از نیروی قدرتمند وردپرس برای ایجاد رسانه خود به نام وبلاگ بهره می برند.

15. سر تیم برنرز لی (خالق وب جهانی)

از او بعنوان خالق و پدر وب و اینترنت یاد می شود او در سال ???? توانست با پروتکل HTTP بین دو کامپیوتر سرویس دهنده و سرویس گیرنده ارتباط برقرار کند. سر تیم برزنزلی همچنین موسس کنسرسیوم شبکه جهانی وب (W3C) می باشد شاید اگر او نبود و ایده او افراد بالا هیچکدام در این لیست جایی نداشتند.

16. توماس اندرسون (خالق مای اسپیس)

شاید بتوان او را خالق شبکه های اجتماعی که امروزه همه گیر و محبوب هستند نامید. این ایده تا سال ???? بیش از ??? میلیون نفر کاربر داشت.

17. گرت کمپ (StumbleUpon)

ایده استامپل اپن که یک سایت social bookmarking می باشد و به کاربر در کشف و ردیابی سایت های جدید کمک می کند.

18. لینوس توروالدز (لینوکس)

لینوس بندیکت توروالدز مهندس نرم افزار فنلاندی یکی از پیشرو های متن باز و لینوکس است به هر حال تاثیر او را در زمینه لینوکس و متن باز نمی توان انکار کرد.

19. کاترینا فیک (فلیکر)

کاترینا جزو زنان تاثیر گذار در حوزه وب است که به همراه همسر خود استوارت باترفیلد سایت به اشتراک گذاری عکس فلیکر را راه اندازی کرد. flickr در دنیای وب ??? و در تعامل با شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاری عکس را آسان می کند. امروزه فلیکر تحت تملک یاهو درآمده است.

20. استوارت باتر فیلد (فلیکر)

همسر کاترینا فک و مدیر فلیکر در سال ???? به عنوان ??? نفر اول پرنفوذترین افراد در جهان در مجله تایم و جزو ?? نفر برتر کارآفرینان در سال ???? انتخاب شده است.  

21. مارک اندرسون (نت اسکیپ)

امروزه جنگ اصلی جبهه مبارزه با مرورگر اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس می باشد اما باید گفت اولین سنگ بنای مبارزه در زمینه مرورگرها را نت اسکیپ آغاز کرد. او مدیر کارآفرین، دارنده شرکت ارتباطات نت اسکیپ، موسس سایت Ning و یک مولتی میلیونر می باشد. وی در سال ???? قرار بود به هیئت مدیره فیس بوک بپیوندد اما پس از کش و قوصی به هئیت مدیره ebay پیوست


ارسال شده در توسط بهادر پرتون

به نام خدا
سلام به خانواده، دوستان و تمام کسانی که من را می شناسند. لطفا نظرات خود را برای من ارسال کنید:

(bahador_partoon@yahoo.com)

مطالب عکس ها و نوشته های جالب و خواندنی شما را در وب می گذاریم. این سایت به هیچ وجه سیاسی نیست، بلکه مطالب آن فقط برای کمک به دوستان و هم رشته ای های نقشه برداری می باشد. 


با تشکر
بهادر پرتون


ارسال شده در توسط بهادر پرتون
<      1   2   3      
برادرت را با نیکویى بدو سرزنش کن ، و گزند وى را به بخشش بدو به وى بازگردان . [نهج البلاغه]